Jest rok 1943. W Europie trwa wojna. Tomasz Mann w luksusowym domu w Kalifornii pisze pierwsze rozdziały najbardziej – jak sam twierdzi – „wariackiej” spośród jego powieści. Narratorem „Doktora Faustusa” pisarz czyni mężczyznę uwięzionego w upadających Niemczech, który pisząc biografię zmarłego przyjaciela, kompozytora wyklętego przez nazistów, pragnie ocalić od zapomnienia jego awangardową twórczość.
Przyjaciel – Adrian – był geniuszem, wynalazcą nowych technik kompozytorskich, które na zawsze odmieniły muzykę XX wieku. U schyłku życia popadł w szaleństwo – twierdził, że wszystko, co osiągnął, zawdzięcza paktowi z diabłem.
Twórcy i obsada spektaklu
Scenariusz powstał na motywach „Doktora Faustusa” Tomasza Manna w tłumaczeniu Marii Kureckiej i Witolda Wirpszy, z wykorzystaniem fragmentów „Małej syrenki” H. Ch. Andersena w tłumaczeniu Cecylii Niewiadomskiej.
Za reżyserię, scenariusz i scenografia odpowiada: Katarzyna Minkowska, za muzykę – Wojciech Frycz, za scenografię – Łukasz Mleczak, za kostiumy – Jola Łobacz, za choreografię i koordynację scen intymnych – Krystyna Lama Szydłowska, a za wideo – Agata Rucińska. Reżyserią świateł zajęła się Monika Stolarska. W obsadzie znaleźli się: Alan Al-Murtatha, Michał Kaleta, Jakub Papuga, Monika Roszko, Aleksandra Samelczak, Paweł Siwiak, Alona Szostak, Andrzej Szubski, Kornelia Trawkowska, Jakub Czerski (gościnnie) i Aleksander Kaczor (gościnnie).