Trzymanie się zasad nie uratuje nas przed katastrofą. Powieść i serial „Małe ogniska”
24 czerwca, 2020
Historia o akceptacji, niezrozumieniu i trudnej miłości. „Lola” już na VOD i w kinach
26 czerwca, 2020

Opowieść o miłości, stracie i próbie pojednania. Film „Żegnaj, mój synu” w kinach

Film po premierze na VOD, wreszcie trafia do kin (fot. mat. pras.)

Ten dramat to obejmująca trzy dekady rodzinna saga, której tłem są społeczne, polityczne i ekonomiczne przemiany, do jakich doszło w Chinach, począwszy od lat 80. XX wieku. W „Żegnaj, mój synu”, skutki „polityki jednego dziecka” oraz skomplikowane relacje rodzinne opowiedziane są subtelnie i z głęboką wrażliwością. W obsypanym nagrodami filmie jednego z czołowych chińskich reżyserów – Wanga Xiaoshueia, ozdobą są znakomite role: Yong Mei oraz Wang Jingchun, za które na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie odebrali Srebrne Niedźwiedzie. Film najpierw miał swoją premierę na platformie VOD.pl, a teraz trafił do kin.

Yaojun i Liyun byli niegdyś szczęśliwym małżeństwem. Jednak ich los naznaczony został z chwilą, gdy w tragicznym wypadku śmierć poniósł ukochany syn pary. To wydarzenie odcisnęło się piętnem na całym ich dalszym życiu, którego celem od tej pory stało się znalezienie ukojenia.

Pod płaszczykiem epickiego kina Wang Xiaoshuei, czołowy twórca szóstej generacji chińskich reżyserów, opowiada o bolesnej stracie, niezabliźnionych ranach i próbie pojednania. Posługując się historią jednostek, krytycznym okiem spogląda on na transformację, jaką na przestrzeni trzech dekad przeszło Państwo Środka. Od rewolucji kulturalnej do agresywnego kapitalizmu dnia dzisiejszego.

(fot. mat. pras.)

Biogram reżysera

Wang Xiaoshuai uchodzi za jednego z pionierów niezależnego kina w Chinach w latach 90. XX wieku. To również jeden z niewielu artystów, którzy pozostają wierni swojej sztuce, przeciwstawiając się zalewającej rodzimą branżę filmową komercjalizacji. Za sprawą wyrazistego stylu, głębokiej troski o kondycję ludzkości oraz sumienności w byciu niezależnym reżyserem filmy Wanga Xiaoshuai aż cztery razy prezentowane były na festiwalu w Cannes (dwa razy w konkursie głównym, dwa w sekcji Un Certain Regard), dwa razy na Berlinale, a także w Wenecji i San Sebastian.

Za swoje osiągnięcia artystyczne uhonorowany został Orderem Sztuki i Literatury przez francuskiego ministra kultury i środków przekazu. Jego reżyserski debiut, film „Days”, jest częścią kolekcji Museum of Modern Art w Nowym Jorku. Wang Xiaoshuai jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in. Srebrnego Niedźwiedzia na Berlinale (za film „Rower z Pekinu” – 2001), Nagrody Jury w Cannes (za „Szanghajskie sny” – 2005) oraz kolejnego Srebrnego Niedźwiedzia, za najlepszy scenariusz (za „W miłości cała nadzieja” – 2008). Jego ostatnie filmy: „Red Amnesia” oraz „Żegnaj, mój synu”, podejmują problem relacji przeszłości z teraźniejszością.   

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *