Takiej książki jeszcze nie było. Indonezyjskie „Wyspy niepoliczone” z bliska
Czerwiec 6, 2019
Po Eurowizji Junior i „The Voice Kids” czas na płytę. Nowy album „Roksana Węgiel”
Czerwiec 7, 2019

Kobieta jest oprawcą, a mężczyzna ofiarą. Melodramat „Królowa Kier” już w kinach

„Królowa Kier” to drugi film duńskiej reżyserki May el-Toukhy (fot. mat. pras.)

Czy namiętność usprawiedliwia przekraczanie granic? Kiedy uwodzenie zamienia się w wykorzystywanie? „Królowa Kier” duńskiej reżyserki May el-Toukhy, zdobywca nagrody publiczności na festiwalu Sundance, to prowokacyjna, wciągająca i mroczna opowieść, która stawia pytania nurtujące świat w epoce #metoo. Znajduje dla nich nieoczywiste odpowiedzi. Odwraca bowiem role: uwodzicielką jest tu dojrzała kobieta, a uwodzonym siedemnastolatek. Oboje wpadają w pułapkę pożądania, pychy i kłamstw. Ten film to także fascynujący dramat o ludzkiej naturze, władzy i uprzywilejowaniu z fenomenalną, odważną rolą Trine Dyrholm, znaną z filmów: „Komuna” czy „Wesele w Sorrento”.

Anne jest szanowaną prawniczką, która pomaga nieletnim ofiarom molestowania seksualnego. Jej mąż, Peter to ceniony lekarz. Wysoki ekonomiczny, zawodowy i towarzyski status pozwala im wieść komfortowe życie w eleganckiej posiadłości, w której wychowują córki bliźniaczki.

Pewnego dnia w ich domu zjawia się Gustav, zbuntowany nastoletni syn Petera z pierwszego małżeństwa. Jego obecność obudzi w Anne uśpione pragnienia, podsycane przez spojrzenia, gesty i przypadkowy dotyk. Czy zakazana relacja, w której do zyskania jest chwila erotycznego spełnienia, a do stracenia – wszystko, jest warta ryzyka?

(fot. mat. pras.)

Film stworzony przez kobiety

„Trine Dyrholm w „Królowej Kier” jest fascynująca!” – pisze Variety. „Intrygujący, elegancki i inteligentny dramat z przejmującą rolą Dyrholm” – dodaje Screen Daily. Z kolei zdaniem The Hollywood Reporter, „Królowa Kier” to fenomenalny portret kobiety, która wie czego chce, jednocześnie nie licząc się z konsekwencjami swoich działań.

„Królowa Kier” to drugi film duńskiej reżyserki May el-Toukhy. Odwraca ona role i testuje granice norm etycznych w momencie, w którym to kobieta jest oprawcą, a mężczyzna ofiarą. To także pasjonująca power game i opowieść o świecie, w którym pieniądze zastępują moralność i prawdę. Co ciekawe, film został w dużej mierze zrealizowany przez cztery silne kobiety, obecnie najciekawsze nazwiska duńskiej kinematografii, poza reżyserką i odtwórczynią głównej roli, także Maren Louise Käehne, współautorkę scenariusza i producentkę Caroline Blanco.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *