Julia Keilowa konsekwentnie budowała własną markę. Ta utalentowana rzeźbiarka i projektantka w 1933 roku otworzyła prywatną pracownię metaloplastyki i stworzyła kilkaset różnych wzorów, które masowo powielano. Jej prace były prezentowane na wystawach światowych w Paryżu i Nowym Jorku. Projektując, operowała najprostszymi bryłami geometrycznymi: kulą, prostopadłościanem i stożkiem, a kształty jej przedmiotów odbiegały od zwyczajowych form. Wpisywały się w modny w latach 30. ubiegłego stulecia styl art déco.
Do jej najsłynniejszych projektów należy cukiernica „Jabłko królewskie” dla Fabryki Wyrobów Srebrnych i Platerowanych J. Fraget. Tę błyskotliwą karierę przerwała wojna – zginęła w 1943 roku, najprawdopodobniej na warszawskim Pawiaku. Pamięć o niej zachowali najbliżsi, a jej twórczość na stale zapisała się w zaprojektowanych przez nią przedmiotach.
Fragment książki i o autorce
„Tak wygląda kobieta sukcesu. Modna fryzura na Ordonkę, usta mocno podkreślone szminką.
Jest artystką, pozuje starannie: twarz wspiera na dłoni, nie patrzy wprost w obiektyw aparatu, ucieka spojrzeniem w bok.
Jest młoda, piękna i intrygująca.
Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że zdjęcie wykonał mistrz portretu Benedykt Jerzy Dorys. Znali się, cenili, razem pracowali.
W 1939 roku zdjęcie trafiło do książki Czy wiesz kto to jest.
To ostatnia znana nam fotografia Julii Keilowej.”
Małgorzata Czyńska to dziennikarka, pisarka, historyczka sztuki, krytyczka dizajnu i kuratorka wystaw, stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Autorka m.in. „Kobro. Skok w przestrzeń”(wyróżniona Górnośląską Nagrodę Literacką „Juliusz”) i „Berezowska. Nagość dla wszystkich”. Następnie ukazały się jej „Kobiety z obrazów”, „Kobiety z obrazów. Nowe historie”, „Witkacy i kobiety”, „Kobiety z obrazów. Polki” czy „Dwurnik – robotnik sztuki”.