Powrót w wielkim stylu! Jan Peszek jako król Fryderyk Wielki w Poznaniu
5 maja, 2018
Świat z piosenek Przybory i Wasowskiego. Premiera spektaklu na Scenie STU
6 maja, 2018

„Wieża. Jasny dzień”, „Twarz” i „Cicha noc”. Polskie kino triumfuje na 11. Off Camera

Rozdanie nagród podczas uroczystej gali 11. Netia Off Camera (fot. mat. pras.)

Decyzją Jury Konkursu Głównego „Wytyczanie drogi” Krakowską Nagrodę Filmową zdobył film „Wieża. Jasny dzień” Jagody Szelc. Z kolei obraz „Twarz” Małgorzaty Szumowskiej otrzymał nagrodę Kulczyk Foundation. „Cicha Noc” Piotra Domalewskiego triumfowała w dwóch kategoriach: Nagrody Publiczności oraz nagrody Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych FIPRESCI.

W Konkursie Polskich Filmów Fabularnych ponownie przyznano nagrodę MasterCard Rising Star dla najlepszego aktorskiego debiutu. Wyróżnienie otrzymała Eliane Umuhire za film „Ptaki śpiewają w Kigali”. Rada programowa Festiwalu po raz piąty wyłoniła też laureatów nagród dla Najlepszej aktorki i Najlepszego aktora. Zostali nimi Marta Nieradkiewicz za obraz „Dzikie róże” i Mateusz Kościukiewicz za „Twarz”.

Z kolei nagroda Młodzieżowego Jury Skrytykuj.pl trafiła do „Love After Love” w reżyserii Russella Harbaugha. Zarząd Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych na wniosek Sekcji Młodych Producentów po raz czwarty ufundował nagrody za najlepszy debiut producencki. W tym roku trafiły do Jana Kwiecińskiego, producenta filmu „Atak paniki” w reż. Pawła Maślony i Małgorzaty Zacharko, producentki filmu „Książę i dybuk” w reż. Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego.

Statuetki 11. Netia Off Camera (fot. mat. pras.)

Po raz trzeci konkurs #63PL

Wręczono również nagrody w konkursie #63PL organizowanym przez Fundację Off Camera, Muzeum Powstania Warszawskiego i Onet.pl. Doceniono Patryka Bańkowskiego, Jagodę Dienwebel, Filipa Tomczaka, Sarę Szymańską i Ewę Skonieczną. Nagroda Onet.pl trafiła do Natalii Błaszczyk, Oliwii Wróblewskiej i Pauliny Krzysiek.

Łącznie w pokazach filmowych w ramach 11. Netia Off Camera wzięło udział 40 tys. widzów. Projekcje odbywały się w krakowskich kinach, na dachach kamienic, na pokładzie barki „Nimfa” i nad brzegiem Wisły. W Miasteczko Filmowe i kino plenerowe zamienił się również plac Szczepański. Jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc przez festiwalowych gości była Galeria Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *