Co kryją luksusowe torebki tokijskich księgowych? Dlaczego narodowym trunkiem Japonii stała się kawa i co miały z tym wspólnego ekskluzywne prostytutki? Jak żyją współcześni młodzi Japończycy i dlaczego wybrali inny styl życia niż pokolenie ich rodziców?
Autorka odpowiada na te i inne pytania, pokazując Japonię, jakiej nie znamy. Zdradza DNA najbardziej zaskakującego miasta świata. Prowadząc nas przez kolejne dzielnice, opowiada o biznesie, sztuce, kuchni, biotechnologii i przemianie, jaką przeszło Tokio w ostatniej dekadzie. Rozmawia z kreatorami trendów, które niebawem dotrą do Europy, i uczy japońskiego DIY, dzięki któremu możemy czerpać z japońskiej tradycji.
O autorce
Aleksandra Janiec to podróżniczka, badaczka trendów, pasjonatka kultury współczesnej Japonii. Od lat związana z branżą kreatywną, pracowała nad projektami dla londyńskich i barcelońskich agencji. Zdobywała doświadczenie z zakresu promocji marek luksusowych w tokijskiej agencji RCKT, gdzie asystowała przy produkcjach dla „Vogue Japan”, Tokyo Fashion Week i domów towarowych Parco i Tokyo Midtown.
Na co dzień mieszka i pracuje w Tokio, gdzie tworzy strategie łączące świat designu, technologii i komunikacji wizualnej.