

Młoda i zbuntowana Vera postanawia zorganizować koncert pianisty jazzowego Keitha Jarreta. Stawia wszystko na jedną kartę, by w zdominowanym przez mężczyzn świecie jazzu spełnić swoje marzenia. Wbrew woli konserwatywnych rodziców, na przekór piętrzącym się problemom, wynajmuje operę. Jej plan na początku zdaje się skazany na porażkę, a jednak brawurowo osiąga swój cel.
W obsadzie filmu znaleźli się: Mała Emde (Vera Brandes), John Magaro (Keith Jarrett), Michael Chernus (Michael Watts), Shirin Eissa (Isa), Enno Trebs (Jan), Leo Meier(Fritz Brandes), Leon Blohm (Oliver), Ulrich Tukur (Dr Brandes), Jordis Triebel (Ilse Brandes), Susanne Wolff (Vera Brandes – 50), Daniel Betts (Ronnie Scott) i Alexander Scheer (Manfred Eicher).
Reżyserem i scenarzystą jest Ido Fluk, za zdjęcia odpowiada Jens Harant, za scenografię – Jutta Freyer, za kostiumy – Aleksandra Staszko, a za muzykę – Hubert Walkowski i Martin Hossbach. Producentami obrazu są Sol Bondy i Fred Burle, a koproducentami: Ewa Puszczyńska, Dries Phlypo, Erik Glijnis, Leontine Petit, Élena Diesbach, Fabien Arséguel i Tobias Lehman.
Za jego finansowanie odpowiadają: Film- und Medienstiftung NRW, Eurimages, Medienboard Berlin-Brandenburg, FFF Bayern, DFFF, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Łódzki Fundusz Filmowy, BNP Paribas Fortis Film Finance, Screen Flanders, oraz fundusze referencyjne z BKM & FFA. Film powstał w koprodukcji z Extreme Emotions (Ewa Puszczyńska), Lemming Film Belgium i Alamode Filmproduktion.

Sylwetki pierwowzoru głównej postaci oraz reżysera i scenarzysty
Vera Brandes to producentka muzyczna i badaczka wpływu muzyki. Koncerty i trasy jazzowe zaczęła organizować w wieku 17 lat, w tym trasę koncertową z trio Ronniego Scotta. W 1974 roku zainicjowała serię koncertów „New Jazz in Cologne”, która obejmowała legendarny „Cologne Concert” Keitha Jarretta 24 stycznia 1975 roku. Chociaż pianista chciał odwołać koncert z powodu niewystarczającego fortepianu, Brandes była w stanie przekonać go do występu. Dwa lata później, wraz Kurtem Renkerem, założyła wytwórnię płytową CMP, która wydała albumy takich artystów jak Nucleus, Charlie Mariano i Jeremy Steig. W 1979 roku powołała do życia wytwórnię Wind Records, w której przedstawiła m.in. artystę Stephana Micusa. Następnie stworzyła firmę veraBra records, w której była wyłącznym producentem i wydawcą odpowiedzialnym za albumy m.in. Andreasa Vollenweidera. W 1984 roku założyła wytwórnię Intuition, siostrzaną wytwórnię Blue Note Records, dzięki której międzynarodowi artyści i gwiazdy światowej muzyki stali się znani na całym świecie. W sumie wyprodukowała i wydała ponad 350 albumów, w tym Astora Piazzolli, Steps Ahead i Mikisa Theodorakisa. Zorganizowała też wiele festiwali (w tym One World Music Festival) i tras koncertowych. Brandes jest członkiem-założycielem Międzynarodowego Stowarzyszenia Muzyki i Medycyny (IAMM) i jest jego wiceprezesem od 2009 roku. Jej praca wniosła znaczący wkład w pogłębienie naszego zrozumienia uzdrawiającej mocy muzyki i rozwój innowacyjnych metod terapii opartych na muzyce.
Reżyser i scenarzysta Ido Fluk uznany został przez Variety za „talent, który należy obserwować”. Jego debiut filmowy to „The Ticket” (2017), który zdobył uznanie na Festiwalu Filmowym Tribeca. Fluk reżyserował również „Never Too Late” (2011), który zdobył Regard D’Or na Festiwalu Filmowym w Szwajcarii (FIFF). Obecnie pracuje nad serialem HBO „Empty Mansions” we współpracy z Joe Wrightem oraz nad thrillerem prawniczym „24 Hours in June” z Jamesem Schamusem. Fluk jest absolwentem Tisch School of the Arts na Uniwersytecie Nowojorskim (NYU) i mieszka w Nowym Jorku, gdzie kiedyś grał w zespołach muzycznych.

Polscy twórcy filmu
Ewa Puszczyńska (Extreme Emotions) to producentka i założycielka firmy produkcyjnej, która powstała w 2016 roku. Jej dorobek producencki obejmuje m.in. nagrodzoną BAFTA i Oscarem „Idę” oraz trzykrotnie nominowaną do tej nagrody „Zimną wojnę” Pawła Pawlikowskiego, a także animację „Zabij to i wyjedź z tego miasta” Mariusza Wilczyńskiego, która miała premierę na Berlinale 2020. Puszczyńska odpowiada także za takie produkcje jak nominowana do Oscara „Aida” Jasmili Zbanić, „Głupcy” Tomasza Wasilewskiego oraz nagrodzona dwoma Oscarami „Strefa interesów” Jonathana Glazera. Jedną z ostatnich jej produkcji jest film „Prawdziwy ból” Jesse’ego Eisenberga, który został nagrodzony na Sundance 2024. Ewa Puszczyńska jest członkinią Europejskiej Akademii Filmowej i AMPAS. Została wymieniona w „Variety 500” – międzynarodowym indeksie 500 najbardziej wpływowych liderów biznesu.
Aleksandra Staszko to autorka kostiumów do ponad 20 filmów, dramatów i seriali telewizyjnych, w tym tak głośnych produkcji jak „Zimna wojna” (reż. Paweł Pawlikowski), nagrodzona Oscarem „Ida” (reż. Paweł Pawlikowski), „Obywatel Jones” (reż. Agnieszka Holland), „Demon” (reż. Marcin Wrona), „Baby Bump” (reż. Kuba Czekaj) czy „Imagine” (reż. Andrzej Jakimowski). W 2003 roku otrzymała nagrodę za najlepsze kostiumy na Festiwalu Filmowym w Gdyni za film „Zmruż oczy” (reż. Andrzej Jakimowski), a 10 lat później była nominowana do Orłów Polskiej Akademii Filmowej za najlepsze kostiumy do filmu „Ida” (reż. Paweł Pawlikowski).
Hubert Walkowski to młody i utalentowany kompozytor, który zdobył FMF Young Talent Award, (2019) jako student Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Jest autorem muzyki do filmu „Życie dla początkujących”(reż. Paweł Podolski) oraz miniserialu „Strachy”.