W filmie Diao Yinana nic nie jest takie, jakie wydaje się na pierwszy rzut oka. Reżyser skutecznie myli tropy, co rusz umiejętnie pogrywając z uwagą widza. „Jezioro Dzikich Gęsi” podobnie jak poprzedni film chińskiego reżysera „Czarny węgiel, kruchy lód”, to stylowe kino neo-noir, w warstwie wizualnej mocno zainspirowane niemieckim ekspresjonizmem.
Głównym bohaterem jest gangster Zhou, który wpada w poważne tarapaty. Po tym, jak omyłkowo zastrzelił policjanta, sam staje się ruchomym celem. Jedyną szansą dla mężczyzny jest ucieczka. Pomocy Zhou szuka u miejscowej prostytutki. To właśnie kobieta ma być jego łącznikiem ze światem. Zwłaszcza że nikomu oprócz niej nie może zaufać. W pogoń za bohaterem rusza bowiem nie tylko żądna zemsty policyjna jednostka specjalna, ale i skuszeni potencjalnym zarobkiem łowcy nagród, a w tle pojawia się również była żona mężczyzny.
O reżyserze
Diao Yinan to chiński reżyser oraz scenarzysta filmowy i teatralny. Uchodzi za czołowego przedstawiciela chińskiego teatru awangardowego. Autor wielu scenariuszy, zarówno filmów, jak i seriali telewizyjnych.
W 2003 roku nakręcił debiutancki film „Zhifu”, który przyniósł mu nagrody na festiwalach w Rotterdamie oraz Vancouver. Cztery lata później w canneńskiej sekcji Un Certain Regard znalazł się jego drugi film „Nocny pociąg”, doceniony także na Warszawskim Festiwalu Filmowym. Największe uznanie przyniósł mu nakręcony w poetyce neo-noir „Czarny węgiel, kruchy lód”, za który otrzymał Złotego Niedźwiedzia na berlińskim festiwalu. Diao Yinan ma także na swym koncie doświadczenie aktorskie.