W programie jubileuszowej edycji Festiwalu Oper Barokowych nie zabraknie oczywiście samej opery. 21 marca w Teatrze Warszawskiej Opery Kameralnej odbędzie się premiera dzieła francuskiego kompozytora Jean-Philippe’a Rameau „Castor et Pollux”. Za inscenizację spektaklu odpowiedzialny jest tandem włoskich realizatorów – Deda Christina Colonna (reżyseria i choreografia) oraz Francesco Vitali (scenografia i kostiumy). Ten sam, który stoi za inną premierą która odbyła się w Warszawskiej Operze Kameralnej. Chodzi o operę „Armide”, której cztery wystawienia zaplanowano w ramach festiwalu na przełomie lutego i marca.
Pochwałą ludzkiego głosu będzie recital zjawiskowej niemieckiej sopranistki Simone Kermes, która wraz z orkiestrą Amici Veneziani wykona cykl arii i pieśni o miłości. Obok dzieł Giovanniego Battisty Pergolesiego, Claudio Monteverdiego i Henry’ego Purcella, zabrzmią pieśni Kurta Weilla i Erika Satie. Simone Kermes z niebywałą swobodą w mistrzowski sposób porusza się w muzyce wszystkich epok.
Nowości w festiwalowym programie
Novum Festiwalu jest odwołanie się do transkrypcji, czyli przetworzenia muzyki barokowej na język jazzu. Dowodem na to jest wspólny występ z MACV – Zespołem Instrumentów Dawnych WOK Andrzeja Jagodzińskiego. Z kolei festiwalowym wydarzeniem odwołującym się do wirtuozerii, wrażliwości i improwizatorskiego kunsztu solistów będzie koncert wirtuoza lutni – Krzysztofa Meisingera i jego projektu „Vivaldissimo”.
W repertuarze jubileuszowego festiwalu pojawia się też inna nowość, a mianowicie Balet-Pantonima „Don Juan”. Widowisko mimiczne w wykonaniu artystów Warszawskiego Centrum Pantomimy to spektakl opowiadający historię najsłynniejszego w dziejach uwodziciela, do której tłem będzie barokowa muzyka wykonana na instrumentach historycznych. Na finał imprezy przewidziano wykonanie Pasji wg św. Jana, Jana Sebastiana Bacha w Sali Balowej Zamku Królewskiego w Warszawie.