Kiedy Michael budzi się ze śpiączki, okazuje się, że nie pamięta ostatnich jedenastu lat życia. Nie ma pojęcia, kim jest mężczyzna podający się za jego życiowego partnera, nie rozumie, dlaczego przestał malować. Paul walczy usilnie, by przywrócić pamięć ukochanemu, natomiast Carol jest pewna, że to on zniszczył talent malarski jej syna i dlatego właśnie Michael zapomniał te 4000 dni ich związku.
Podczas gdy „wredna” matka i „obcy” kochanek walczą o jego względy, Michael próbuje zrozumieć kim jest. Szukając twórczego impulsu do życia postanawia, nie pytając nikogo o zgodę, namalować mural na ścianie sali szpitalnej. Dzieło to staje się jednocześnie wyrazem straty, nadziei i wielkiego pragnienia, by stać się na powrót artystą, którym był jedenaście lat temu, a którego w sobie zatracił.
O autorze
Peter Quilter międzynarodowy sukces osiągnął jako autor głośnego dramatu muzycznego „Na końcu tęczy” („End of the Rainbow”), opowiadającego historię Judy Garland. Na jego kanwie powstał także oscarowy film „Judy” z Renee Zellweger. Z kolei sztuka „Boska!” („Glorious!”) o słynnej Florence Foster Jenkins otrzymała nominację do prestiżowej nagrody Laurence’a Oliviera w kategoria „najlepsza współczesna komedia”.
– Teatr nie wyklucza. Wręcz przeciwnie. To medium, które musi podejmować trudne społecznie tematy w różnorodnej formie i konwencji – mówi Andrzej Nejman, dyrektor Teatru Kwadrat. Jak dodaje, „poza klasycznym komediowym repertuarem artyści mierzą się z całą paletą emocji i światopoglądów”. – Zależy nam by skłaniać widza do refleksji, oswajać trudne tematy. Zrobiliśmy spektakl „4000 dni”, bo to przede wszystkim świetna sztuka, autorstwa uznanego na świecie dramaturga Petera Quiltera, z ważnym społecznie przekazem. Poprzez tę premierę pragniemy wyrazić solidarność i wsparcie dla społeczności LGBT – dodaje.