Koncert inauguracyjny (15 września) na Zamku Królewskim, wypełnią utwory Adama Jarzębskiego, Marcina Mielczewskiego i Bartłomieja Pękiela. Muzyka barokowych mistrzów towarzyszyła bowiem uroczystościom odbywającym się na dworach polskich Wazów, a jej wysoka wartość wyraźnie wskazuje, iż poziom królewskiej kapeli, której kompozytorzy byli członkami, nie był władcom obojętny.
Z kolei w barokowym wnętrzu warszawskiego kościoła św. Anny (28 września) wykonany zostanie „Hebdomas” Sebastiana Klonowica, czyli cykl przejmujących w swej prostocie religijnych pieśni o stworzeniu świata, pochodzący z końca XVI wieku, a w Sali Balowej Zamku Królewskiego (25 września) „Nędza uszczęśliwiona” – pierwsza polska opera z muzyką Macieja Kamieńskiego i librettem Wojciecha Bogusławskiego.
Kopie instrumentów historycznych
Podczas gościnnego koncertu w Częstochowie (3 października) zabrzmi prawykonanie utworów kompozytorów tworzących w XVIII wieku muzykę dla Kapeli Jasnogórskiej: Marcina Józefa Żebrowskiego i Eryka Briknera. Festiwal zwieńczy koncert „Muzyka czasów Kazimierza Wielkiego”. Program tego wieczoru został utkany ze średniowiecznych zabytków polskiej kultury muzycznej oraz kompozycji autorstwa jednego z najsłynniejszych europejskich twórców XIV wieku – Guillaume’a de Machaut.
Podczas festiwalowych koncertów wystąpią śpiewacy i muzycy Polskiej Opery Królewskiej, a także zaproszeni instrumentaliści, specjalizujący się w wykonawstwie muzyki dawnej, grający na kopiach instrumentów historycznych, takich jak: fidel, psałterium, pozytyw, skrzypce i altówki barokowe, viola da gamba, pomort, teorba i inne.