W trakcie postępowania rozwodowego Maria wraz z dziećmi przenosi się do starej rodzinnej posiadłości na meksykańskiej wsi. Na miejscu dowiaduje się, że w niewyjaśnionych okolicznościach zaginęła siostra gospodyni Maríi. Kiedy bohaterka oferuje swoją pomoc, między kobietami zawiązuje się bliska więź.
Przeszukania okolicy nic jednak nie dają, podobnie jak wizyty na lokalnym komisariacie. W sprawę zaangażowana zostaje miejscowa komendantka policji Roberta. Ma ona na głowie własne problemy, próbując odciągnąć syna od interesów z przestępczym podziemiem. Losy trzech kobiet, połączonych tajemniczą sprawą, coraz mocniej splatają się ze sobą w świecie pełnym przemocy, niejasnych wzajemnych zależności i sugestywnego milczenia.
Opinie o filmie
„Oszałamiające wizualnie, przemyślane i głęboko niepokojące” – pisze o filmie Screen International. „Zaciekłość i powaga, z jaką Gallardo odnosi się do negowanych zbrodni meksykańskiego państwa i klas rządzących, ma wymiar tragiczny” – dodaje Guardian. „Film błyszczy jako doznanie zmysłowe” – podkreśla Variety. „Garść Reygadasa, łyżka Martel i szczypta Escalante. Po zmieszaniu mamy the best of latynoamerykańskiego slow” – podsumowują Ekrany.
Natalia López Gallardo to meksykańsko-boliwijska reżyserka filmowa, scenarzystka, montażystka i aktorka. Po ukończeniu studiów filmowych w Meksyku była odpowiedzialna za montaż filmów takich reżyserów jak: Lisandro Alonso, Carlos Reygadas czy Amat Escalante. Jej film krótkometrażowy film „En el cielo como en la tierra” był prezentowany w Tygodniu Krytyki na MFF w Cannes w 2007 roku.