Paryż, rok 1928. Henriette Theodora Markovitch, córka Francuzki i Chorwata, stara się o przyjęcie do paryskiej Academie des Beaux-Arts – bezskutecznie. To jednak nie powstrzymuje ambitnej dziewczyny przed rozpoczęciem kariery fotografki. Tak rodzi się Dora Maar, ikona fotografii awangardowej. Jej zdjęcie „Portret Ubu” staje się sensacją i swoistym manifestem surrealizmu w tej dziedzinie.
Dora trafia w kręgi francuskiej bohemy i zaprzyjaźnia się z takimi sławami jak Man Ray, André Breton, Paul Éluard, Jean Cocteau, Lee Miller, Gerda Taro i Robert Capa. Pragnie jednak zbliżyć się do najjaśniejszej gwiazdy środowiska artystycznego – Pabla Picassa. Gdy wreszcie jej się to uda, dojdzie do zderzenia, które wpłynie na bieg historii sztuki.
O autorce
Bettina Storks urodziła się w Waiblingen w 1960 roku. Studiowała historię literatury niemieckiej, filologię romańską i kulturoznawstwo na uniwersytetach we Fryburgu i w Tybindze. Obroniła doktorat z historii literatury poświęcony prozie Ingeborg Bachmann. Pracowała jako redaktorka, jednak po otrzymaniu stypendium od Stowarzyszenia Promocji Pisarzy Niemieckich w Badenii-Wirtembergii w 2008 roku całkowicie poświęciła się pisaniu.
Jej debiutancka książka „The House on the Edge of Heaven” ukazała się w 2016 roku. Od tego czasu pisarka opublikowała kilka powieści historycznych i obyczajowych. Mieszka z rodziną nad Jeziorem Bodeńskim.