Claire wystawia cały swój dobytek na trawniku przed domem. Wśród przedmiotów są drogocenne antyki i bezcenne rodzinne pamiątki. Podczas gdy horda sąsiadów i ciekawskich przechodniów przejmuje te zabytki za kilka groszy, każdy obiekt odzwierciedla tragiczne i ekstrawaganckie życie Claire Darling…
O reżyserce filmu
Julie Bertucccelli to córka cenionego reżysera Jean-Louisa Bertuccelliego, takich filmó1) jak: „Remparts d’argile” czy „Stress”. Zanim została przeszkolona jako dokumentalistka w filmowym centrum szkoleniowym Ateliers Varan w Paryżu, studiowała filozofię. Cenne doświadczenie zbierała jako asystentka wybitnych reżyserów, jak: Otar Ioesseliani, Krzysztof Kieślowski, Bertrand Tavernier, Emmanuel Finkiel czy Ritha Panh. Własne filmy zaczęła reżyserować pod koniec lat 90. Wsławiła się głównie dokumentami, w których pokazuje się jako tyleż bezkompromisowa, ile wrażliwa obserwatorka francuskiego społeczeństwa. Jej „Szkołę Babel”, pełnometrażowy reportaż z klasy imigrantów, wielu krytyków z całego świata okrzyknęło arcydziełem w swoim gatunku.
Bertuccelli z powodzeniem realizuje także filmy fabularne. „Kiedy Otar odszedł” i „Drzewo” pokazują jej prawdziwy talent narracyjny. Pierwszy z tych filmów zdobył Cezara, dwie nagrody w Cannes oraz specjalne wyróżnienie na Warszawskim Festiwalu Filmowym.