Czy zastanawiałeś się kiedyś, co stoi za sukcesem jednej z najpopularniejszych zabawek Twojego dzieciństwa? A może nadal jesteś pasjonatem konstruowania i poszerzania swojej kreatywności? Na ponad 300 stronach poznajemy największych managerów i dyrektorów finansowych drugiej połowy XX wieku, z których każdy próbował złamać i zrozumieć istotę najsłynniejszego klocka wszech czasów. Jesteśmy świadkami dramatycznych decyzji i wypadków, które zaprowadziły ten duński skarb narodowy na skraj sprzedaży i upadku.
Wreszcie poznajemy Jørgena Viga Knudstorpa, który postanowił na nowo rozbudzić ducha Lego i zataczając ogromne koło przywrócić w pewnym sensie wartości, które wyznawał Kjeld Kirk Kristiansen, a które są do dziś tak drogie wszystkim wielbicielom tej cudownej zabawki.
Fragment książki
„Irlandzki pisarz Frank O’Connor wspomniał w jednym ze swoich dzieł o doświadczeniu, które pamięta z dzieciństwa. Któregoś dnia natknął się wraz z przyjaciółmi na wysoki mur, na który nie byli w stanie się wspiąć. Chłopcy chcieli pokonać przeszkodę i iść dalej, ale jako że nie wiedzieli, jak sobie z tym poradzić, postanowili zamiast tego przerzucić przez mur swoje czapki. Kiedy już to zrobili, musieli znaleźć jakieś rozwiązanie.
Z podanego przez autora przykładu małych Irlandczyków skorzystał w 1961 roku amerykański prezydent John F. Kennedy. Zobowiązał się wtedy zorganizować wyprawę na Księżyc, chociaż nie wiedział jeszcze dokładnie, w jaki sposób tego dokona. W latach dziewięćdziesiątych dyrekcja LEGO zdecydowała się na to samo, czyli przerzuciła czapkę przez mur. Krok ten miał pociągnąć za sobą dalekosiężne i trwałe skutki”.
O autorze
Niels Lunde jest magistrem nauk politycznych. Przez ponad 20 lat był wnikliwym obserwatorem i komentatorem biznesowym, pracując dla Duńskiego Związku Pracodawców jako redaktor biznesowy, redaktor naczelny i dyrektor zarządzający w gazecie Berlingske Tidende oraz jako komentator biznesowy w gazecie Politiken.
Napisał wiele książek na temat zarządzania i biznesu, a ostatnią jest uznana przez krytyków biografia „Mr Møller’s New Man” oraz „100 najlepszych menedżerów – przewodnik po duńskim życiu biznesowym”.