Najbogatszy produkt sportowy na świecie. „Klub” czyli cała prawda o Premier League
13 sierpnia, 2019
W „Potop ’39” mitologia ustępuje faktom. Kampania wrześniowa oczami uczestników
14 sierpnia, 2019

Klocek, który od 8 dekad pobudza wyobraźnię dzieci i dorosłych. Oto historia Lego

„Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków” odkrywa wszystkie tajemnice sukcesu tej marki (fot. pixabay.com)

Marka, klocek, system konstrukcyjny i wspólnota. Oto cztery filary jednej z najbardziej znanych firm na świecie, która niezmiennie od ponad ośmiu dekad pobudza wyobraźnię dzieci i dorosłych. Dziś Lego to znakomicie działająca korporacja odnosząca sukcesy na całym globie. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że w 1978 roku losy tego niezwykłego przedsiębiorstwa mogły się potoczyć zupełnie inaczej. W tym właśnie czasie stery w firmie przejął młody idealista i wnuk jej założyciela – Kjeld Kirk Kristiansen. „Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków” to niezwykłe studium przypadku, w którym autor Niels Lunde odkrywa wszystkie tajemnice sukcesu tej marki. W tym celu ten redaktor naczelny duńskiej gazety biznesowej Børsen przeprowadził ponad sto wywiadów z kluczowymi postaciami w firmie Lego i poza nią.

Czy zastanawiałeś się kiedyś, co stoi za sukcesem jednej z najpopularniejszych zabawek Twojego dzieciństwa? A może nadal jesteś pasjonatem konstruowania i poszerzania swojej kreatywności? Na ponad 300 stronach poznajemy największych managerów i dyrektorów finansowych drugiej połowy XX wieku, z których każdy próbował złamać i zrozumieć istotę najsłynniejszego klocka wszech czasów. Jesteśmy świadkami dramatycznych decyzji i wypadków, które zaprowadziły ten duński skarb narodowy na skraj sprzedaży i upadku.

Wreszcie poznajemy Jørgena Viga Knudstorpa, który postanowił na nowo rozbudzić ducha Lego i zataczając ogromne koło przywrócić w pewnym sensie wartości, które wyznawał Kjeld Kirk Kristiansen, a które są do dziś tak drogie wszystkim wielbicielom tej cudownej zabawki.

(fot. flickr.com)

Fragment książki

„Irlandzki pisarz Frank O’Connor wspomniał w jednym ze swoich dzieł o doświadczeniu, które pamięta z dzieciństwa. Któregoś dnia natknął się wraz z przyjaciółmi na wysoki mur, na który nie byli w stanie się wspiąć. Chłopcy chcieli pokonać przeszkodę i iść dalej, ale jako że nie wiedzieli, jak sobie z tym poradzić, postanowili zamiast tego przerzucić przez mur swoje czapki. Kiedy już to zrobili, musieli znaleźć jakieś rozwiązanie.

Z podanego przez autora przykładu małych Irlandczyków skorzystał w 1961 roku amerykański prezydent John F. Kennedy. Zobowiązał się wtedy zorganizować wyprawę na Księżyc, chociaż nie wiedział jeszcze dokładnie, w jaki sposób tego dokona. W latach dziewięćdziesiątych dyrekcja LEGO zdecydowała się na to samo, czyli przerzuciła czapkę przez mur. Krok ten miał pociągnąć za sobą dalekosiężne i trwałe skutki”.

O autorze

Niels Lunde jest magistrem nauk politycznych. Przez ponad 20 lat był wnikliwym obserwatorem i komentatorem biznesowym, pracując dla Duńskiego Związku Pracodawców jako redaktor biznesowy, redaktor naczelny i dyrektor zarządzający w gazecie Berlingske Tidende oraz jako komentator biznesowy w gazecie Politiken.

Napisał wiele książek na temat zarządzania i biznesu, a ostatnią jest uznana przez krytyków biografia „Mr Møller’s New Man” oraz „100 najlepszych menedżerów – przewodnik po duńskim życiu biznesowym”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *