Dla pięćdziesięciokilkuletniej Mady (w tej roli Regina Casé) nie ma rzeczy niemożliwych. To jedna z tych bohaterek, które potrafią wyjść obronną ręką z każdej, nawet najtrudniejszej opresji, a wszelkie problemy, jakie stają na jej drodze, zbywa niewinnym uśmiechem, za którym kryje się sprytny plan.
Mada pracuje dla bogatej rodziny z Rio de Janeiro, doglądając ich luksusowej rezydencji. Dowodzi domowym personelem, załatwia niezbędne sprawunki, opiekuje się schorowanym nestorem rodu, a po godzinach marzy o rozkręceniu własnego interesu. Liczy, że w realizacji celu pomoże jej stojący na czele familii wpływowy Edgar.
Sytuacja zmienia się diametralnie z chwilą, gdy do rezydencji wchodzi policja, a mężczyzna zostaje podejrzany o udział w największej aferze korupcyjnej w historii Brazylii. W jednej chwili Madá, podobnie jak pozostały personel, pozbawiona zostaje pracy i wynagrodzenia. Coś, co dla wielu byłoby powodem do załamania, dla rezolutnej i zuchwałej bohaterki okaże się niespodziewaną szansą.
O reżyserce
Sandra Kogut to jedna z najbardziej znanych i cenionych latynoamerykańskich reżyserek. Jej twórczość sytuuje się na styku dokumentu i fikcji. Urodziła się w 1965 roku w Rio de Janeiro, dokąd jej dziadkowie przeprowadzili się z Węgier, uciekając przed Holocaustem. Swoją karierę zaczynała jako performerka i artystka wizualna. Jej prace pokazywane były m.in. w MoMA oraz Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku. Podczas stypendium we Francji, gdzie spędziła kolejnych dziesięć lat, rozpoczęła pracę nad projektem „Parabolic People”, który przyniósł jej uznanie na całym świecie.
Na koncie ma kilka cenionych projektów dokumentalnych. Wśród nich nagrodzony w Splicie i Budapeszcie „Passangers of Orsay”. Pełnometrażowy fabularny debiut Kogut przypadł na rok 2007. Film „Mutum” pokazywany był na festiwalu w Cannes i zdobył dwadzieścia nagród na całym świecie. Obok działalności artystycznej reżyserka poświęca się także pracy pedagogicznej.