Na inaugurację (6 i 7 września) zabrzmi opera, od której zaczęła się historia festiwalu, czyli „Agrippina”. To pełna energii i intryg historia matki rzymskiego cesarza Nerona, ponownie w reżyserii Natalii Kozłowskiej, pod muzycznym kierownictwem Lilianny Stawarz i z Anną Radziejewską w roli tytułowej. Z kolei premierowa inscenizacja „Aci, Galatea e Polifemo” (14 i 15 września) przenosi ten starożytny mit o zakochanej nimfie i okrutnym cyklopie do przeciętnej współczesnej polskiej szkoły, pragnąc nawiązać do ważnych problemów dzisiejszej młodzieży.
Na koniec trzeci haendlowski tytuł, wznowienie ubiegłorocznej „Alciny” w reżyserii Jacka Tyskiego i w niezmienionej obsadzie, z Olgą Pasiecznik w roli tytułowej, z tancerzami i multimedialną scenografią Sylwestra Łuczaka (20 i 21 września). Wszystkie spektakle odbędą się w specjalnie przystosowanych postindustrialnych wnętrzach Małej Warszawy, stanowiących architektoniczny kontrapunkt dla kunsztownej barokowej muzyki.
Koncerty kameralne i oratoria
Cztery koncerty kameralne odbędą się w Sali Wielkiej Zamku Królewskiego. 8 września zabrzmi „Muzyka dworu polskiego” – dzieła J.A. Hassego, D. Scarlattiego, T. Meruli, M. Scacchiego i F. Caccini w wykonaniu trzech młodych polskich zespołów muzyki dawnej. 11 września to pojedynek dwóch kontratenorów: Michała Sławeckiego i Rafała Tomkiewicza – w „Duello per voce e strumento”, z łódzkim Altberg Ensemble w tle. Gwiazdą koncertu 13 września będzie bas-baryton Artur Janda, zaś 22 września, na zakończenie festiwalu, w koncercie „Jedwab i porcelana” wystąpią dwie zaprzyjaźnione z warszawskimi muzykami chińskie sopranistki: Liu Yang i Li Ge.
Ważnym wydarzeniem festiwalu są też dwa oratoria, które zabrzmią w eleganckim wnętrzu niedawno odnowionego kościoła luterańskiego Św. Trójcy. 10 września będzie to „Saula” Georga Friedricha Haendla w wykonaniu polsko-czeskiej formacji Baroque Collegium 1685 i międzynarodowego grona śpiewaków z Peterem Kooijem na czele. Z kolei 19 września po raz pierwszy w Polsce zabrzmi „San Giovanni Battista” Alessandro Stradelli. Orkiestrą Gradus ad Parnassum pokieruje najwybitniejszy znawca twórczości tego kompozytora, włoski dyrygent Andrea de Carlo. Więcej szczegółów na temat programu Festiwalu można znaleźć na stronie internetowej www.drammapermusica.pl.