Antoine posiadał sieć luksusowych salonów na całym świecie. 120 w samych Stanach Zjednoczonych, a także we Francji, w Anglii, Kanadzie, Australii, Japonii i w Polsce. Za jedną wizytę w swoim salonie inkasował nawet 150 dolarów, czyli równowartość dzisiejszych dwóch tysięcy złotych. Za prywatną wizytę Antoine’a u klientki trzeba było zapłacić nawet 500 dolarów, czyli około sześciu tysięcy złotych. Do jego klientek należały: Mata Hari, Josephine Baker, Bette Davis, Brigitte Bardot i Eleanor Roosevelt. Nadzorował też pracę fryzjerów podczas koronacji Jerzego VI i Elżbiety II.
Był także właścicielem fabryk kosmetyków marki Antoine de Paris i Bain de Soleil we Francji i Stanach Zjednoczonych. Ich wyroby sprzedawano na pięciu kontynentach. W latach siedemdziesiątych XX wieku sprzedał prawa do obu marek za 17 milionów (dziś 86 milionów) dolarów. Obie istnieją do dziś, ale nie wiadomo, co się stało z gigantycznym majątkiem Antoine’a. Ponadto prowadził szkoły kosmetyczno-fryzjerskie kształtujące przyszłych pracowników salonów w Stanach Zjednoczonych i Paryżu. Założył też ekskluzywne czasopismo lifestylowe „Antoine. Dokument pour la femme moderne”. Miał dwa prywatne samoloty: farmana 391 i stinsona reliant – takim samym latał Al Capone.
O autorce
Marta Orzeszyna, znawczyni literatury i kultury francuskiej. Przez dziesięć lat mieszkała w Paryżu. Tam poznała historię Antoine’a i zaczęła gromadzić informacje na jego temat. Po powrocie do Polski współpracowała z Małgorzatą Gutowską-Adamczyk przy bestsellerowej powieści „Podróż do miasta świateł”.
Jest również współautorką książki „Paryż. Miasto sztuki i miłości w czasach belle époque” oraz autorką powieści obyczajowej „Gra o miłość”. Mieszka w Namysłowie z mężem i trzema synami.
O wystawie
Ekspozycja skupia się na związkach Antoine’a z modą, teatrem oraz filmem i ukazuje Antoine’a de Paris, jako twórcę wielkiego imperium kosmetycznego z salonami urody na całym świecie. Prezentowane na wystawie obiekty pochodzą z Muzeum Teatralnego, Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, Instytutu Sztuki PAN, Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina oraz kolekcji prywatnych Marty Orzeszyny, Adama Krupińskiego i Alaina Bernarda.
„Antoine. Oddany pięknu” odbywa się w 50. rocznicę wystawy w Teatrze Wielkim prezentującej jego projekty, kostiumy i peruki do przedstawień teatralnych. Mija także 110. rocznica obcięcia włosów na krótko aktorce Ewie Lavalliere do nowej roli, co zrewolucjonizowało modę, ale też pośrednio przyczyniło się do emancypacji kobiet.