Portret nazistów z perspektywy sprawców. Dramat wojenny „Kapitan” już w kinach
Marzec 22, 2019
Zostało mało czasu, by przerwać krąg zła. Film „Ciemno, prawie noc” w kinach
Marzec 22, 2019

Wizytówki młodych artystów. Rusza Społeczna Scena Debiutów w Teatrze WARSawy

Musical infrastrukturalny „Nocne Metro” w reżyserii Michała Walczaka (fot. Marek Zimakiewicz)

Aż 11 premier w roku, w tym spektakle dramatyczne, muzyczne i stand-upy oraz spotkania mistrzów z debiutantami. W Teatrze WARSawy ruszyła Społeczna Scena Debiutów. To nowy projekt na kulturalnej mapie stolicy, który poprzez oddanie przestrzeni do tworzenia, chce dać szansę młodym i aspirującym artystom. Przewidziana została na lata 2019-2022, a inauguruje ją premierowy stand-up „Bez granic” w reżyserii Rafała Rutkowskiego.

Debiutanci zostali podzieleni na grupy pracujące nad własnym debiutem. W realizację każdej z premier został zaangażowany zespół debiutantów z różnych specjalizacji: aktorzy, reżyserzy, wokaliści, scenografowie, scenarzyści tancerze, graficy, plastycy, malarze, performerzy i dramaturdzy oraz profesjonaliści uzupełniający kompetencje w zespole. Każdym zespołem opiekuje się Mistrz-Mentor odpowiedzialny za całość przedsięwzięcia. Działania w ramach Społecznej Sceny Debiutów obejmują wszystkie etapy powstawania spektaklu, od przygotowania tekstu, przez proces prób, po premierę i eksploatację.

Każdy debiut ma stanowić swoistą wizytówkę młodego artysty wychodzącego spod skrzydeł uczelni i rozpoczynającego karierę zawodową. Spektakle będą grane przez najbliższe miesiące, aż do powstania kolejnych premier z cyklu Społecznej Sceny Debiutów. Młodzi twórcy otrzymają możliwość udziału w spektaklach i festiwalach w całej Polsce.

Próby do stand-upu „Bez granic” w reżyserii Rafała Rutkowskiego (fot. mat. pras.)

Trzy pierwsze premiery

Stand-up „Bez granic” w reżyserii Rafała Rutkowskiego jest szansą dla młodych twórców na spróbowanie trudnej i fascynującej formy jaką jest stand-up comedy. Debiutanci na scenie Teatru WARSawy powiedzą o rzeczach, które ich śmieszą, irytują, zadziwiają. Będą się starać znaleźć w tym elementy komiczne, bo w stand-upie zawsze na koniec chodzi o śmiech. Najważniejsza jest osobowość, charyzma i odwaga. Nie ma narzuconego tematu ani formy, stąd tytuł „Bez granic”. Młodzi twórcy zaangażowani do projektu pochodzą z różnych środowisk: studenci i absolwenci aktorstwa,  dziennikarz, policjant. Dla niektórych z nich będzie to pierwszy kontakt ze sceną a dla wszystkich pierwszy kontakt w formule stand-up comedy. PREMIERA: 22 marca, godz. 22.00, następnie: 23 marca, godz. 22.00

Musical infrastrukturalny „Nocne Metro” w reżyserii Michała Walczaka. Włosko-tureckie konsorcjum budujące II nitkę metra przerywa budowę, gdy robotnicy znajdują tajemniczy szkielet pod Bródnem. Wysłana z Muzeum Archeologicznego doktorantka musi zdecydować, kiedy zostaną wznowione prace. W męskim świecie włoskich, tureckich i polskich robotników, którzy od tygodni nie widzieli powierzchni i kobiet rozegra się dramat, w którym maszyny staną naprzeciwko ludzi, robotnicy naprzeciw inteligencji, a modernizacja zderzy się z historią Bródna, najstarszej osady na terenie Warszawy. Co kryją podziemia stolicy? Czy uda się dokończyć budowę II nitki – i wrócić bezpiecznie na powierzchnię? Polski robotniczy punk, italo disco i turkish dance zmieszają się w pełnym namiętności, metafizyki i podziemnej poezji musicalu infrastrukturalnym „Nocne metro”, w którym wystąpią debiutanci: Marta Parzychowska, Patryk Wereszczyński oraz młodzi aktorzy scen teatralnych – Michał Bajor i Karol Włoch. PREMIERA: 23 marca, godz. 19.00, następnie: 24 marca, godz. 19.00

„Śmieszne miłości” Milana Kundery, reżyseria: Adam Sajnuk. PREMIERA: 6 kwietnia, godz. 19.00, następnie: 8 kwietnia, godz. 19.00

Partnerami Społecznej Sceny Debiutów są: Teatr WARSawy, Teatr Montownia, Pożar w Burdelu, Teatr Syrena, Muzeum Warszawy, Akademia Teatralna w Warszawie i Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *