Twórcy „Zimnej wojny” otrzymali nagrody w najważniejszych kategoriach. Paweł Pawlikowski na scenie musiał meldować się aż czterokrotnie, gdyż sam odebrał statuetki za reżyserię oraz scenariusz, a także wraz z producentkami Ewą Puszczyńską i Tanją Seghatchian za najlepszy film. Wobec nieobecności na gali Joanny Kulig, nagroda dla najlepszej aktorki również powędrowała w ręce Pawlikowskiego, który odczytał podziękowania przesłane mu przez aktorkę. Za najlepszy montaż nagrodzono z kolei Jarosława Kamińskiego.
Polacy okazali się również najlepsi w kategorii dla najlepszej animacji. Wygrała polsko-hiszpańsko-niemiecko-belgijsk0-węgierska koprodukcja na podstawie książki Ryszarda Kapuścińskiego – „Jeszcze dzień życia”. Nagrodę odebrali wspólnie reżyserzy, czyli Damian Nenow oraz Raúl de la Fuente.
Pełna lista nagrodzonych
Najlepszy film europejski roku: „Zimna wojna” (reż. Paweł Pawlikowski)
Najlepsza europejska komedia: „Śmierć Stalina” (reż. Armando Iannucci)
Najlepszy reżyser europejski: Paweł Pawlikowski („Zimna wojna”)
Najlepszy aktor europejski: Marcello Fonte („Dogman”)
Najlepsza aktorka europejska: Joanna Kulig („Zimna wojna”)
Nagroda za europejski wkład w światowe kino – Prix Screen International: Ralph Fiennes
Nagroda Publiczności: „Tamte dni, tamte noce” (reż. Luca Guadagnino)
Najlepszy scenarzysta europejski: Paweł Pawlikowski („Zimna wojna”)
Najlepszy europejski dźwiękowiec: Martin Steyer i André Bendocchi-Alves („Kapitan”)
Najlepszy europejski film animowany: „Jeszcze dzień życia” (reż. Raúl de la Fuente, Damian Nenow)
Najlepszy europejski film krótkometrażowy: „Gli Anni” (reż. Sara Fgaier)
Najlepszy europejski film dokumentalny – Prix Arte: „Bergman – Rok z życia” (reż. Jane Magnusson)
Najlepszy europejski montażysta: Jarosław Kamiński za „Zimną wojnę”
Nagroda im. Carlo Di Palmy dla europejskiego operatora roku: Martin Otterbeck („Utoya, 22 lipca”)
Europejskie odkrycie roku – Prix FIPRESCI: „Girl” (reż. Lukas Dhont)
Nagroda za całokształt twórczości: Carmen Maura
Nagroda honorowa Europejskiej Akademii Filmowej: Costa-Gavras
Nagroda dla koproducentów (PRIX EURIMAGES): Konstadinos Kontovrakis i Giorgos Karnavas
Najlepszy europejski kompozytor: Christoph Kaiser i Julian Maas za muzykę („3 dni w Quiberon”)
Najlepszy europejski twórca kostiumów: Massimo Cantini Parrini („Dogman”)
Najlepsza europejska charakteryzacja: Dalia Colli, Lorenzo Tamburini i Daniela Tartari („Dogman”)
Nagroda Młodej Widowni: „Wallay”, reż. Berni Goldblat
Najlepsze europejskie efekty specjalne: Peter Hjorth („Granica”)
Najlepszy europejski scenograf roku: Andrey Ponkratov („Lato”)
Film wyróżniony nagrodą Europejskiej Akademii Filmowej: „Szczęśliwy Lazzaro”
Historia „Europejskich Oscarów”
Europejskie Nagrody Filmowe (European Film Awards) to najważniejsze wyróżnienia na Starym Kontynencie, odpowiednik amerykańskich Oscarów, przyznawane przez ponad trzy tysiące filmowców zrzeszonych w Europejskiej Akademii Filmowej. Zostały wręczone po raz pierwszy w 1988 roku. Statuetkę za najlepszy film otrzymał wówczas Krzysztof Kieślowski za „Krótki film o zabijaniu”.
W ostatnich latach nagrody odebrali także m.in. Dorota Kobiela i Hugh Welchman za polsko-brytyjską animację „Twój Vincent”, Paweł Pawlikowski za „Idę” oraz Anna Zamecka za dokument „Komunia”. Wśród laureatów nagrody są m.in.: Juliette Binoche, Bjoerk, Helen Mirren, Kate Winslet, Roberto Benigni, Ralph Fiennes, Ewan McGregor, Lars von Trier i Pedro Almodovar.