Gorący spór na temat zmieniającego się porządku świata. Premiera „Inwigiliacji”
6 marca, 2021
To kobieta, o której mówi cały świat. Książka „Kamala Harris. Pierwsza biografia”
9 marca, 2021

Pokemony, emoji i karaoke. „Czysty wymysł. Jak japońska popkultura podbiła świat”

Bez tych japońskich produktów współczesny człowiek nie wyobraża sobie kultury masowej (fot. cojpf.blogspot.com)

Jak nie kochać kraju, który dał ludzkości Czarodziejkę z Księżyca, pokemony, emoji i karaoke? Książka „Czysty wymysł. Jak japońska popkultura podbiła świat” stanowi absolutny must have dla każdego fana Japonii i rzecz jasna popkultury. To historia zjawisk, trendów i produktów, które ukształtowały XXI wiek na całym świecie i bez których współczesny człowiek nie wyobraża sobie kultury masowej. Autor Matt Alt – wybitny znawca kultury Kraju Kwitnącej Wiśni, przeprowadza szczegółowe śledztwo, by pokazać, jak powstały kultowe japońskie wytwory, w czym tkwi tajemnica ich globalnego sukcesu oraz w jaki sposób zdołały nas zmienić.

Oscar Wilde nazywał Japonię „czystym wymysłem”, ale to właśnie japońska popkultura – z jej niesamowitymi pomysłami i fantastycznymi wynalazkami – zawojowała świat i na zawsze zaprogramowała naszą wyobraźnię. Poznaj historię japońskiej popkultury i jej twórców – geeków, dziwaków i geniuszy – których produkty podbiły masową wyobraźnię. To absolutny must-have każdego fana Japonii!

Jak niewinna portmonetka wyewoluowało w Hello Kitty, jedną z najbardziej dochodowych franczyz medialnych na świecie? Skąd wzięło się kawaii i dlaczego to nie tylko styl, lecz wręcz stan umysłu? Co ma wspólnego kontrowersyjne japońskie forum z memami, które widzimy każdego dnia? Jak włoski hydraulik stworzony przez Japończyków zawojował zachodni świat?

O autorze

Matt Alt – amerykański dziennikarz, tłumacz, wybitny znawca kultury japońskiej, na stałe mieszkający w Tokio. Zaczynał od tłumaczenia gier wideo, był współgospodarzem programu „Japanology Plus”. Współzałożyciel (wraz z żoną Hiroko Yodą) AltJapan Co. Ltd. – firmy, która tłumaczy na język angielski różnorakie wytwory japońskiej popkultury.

Współpracuje m.in. z New Yorkerem online, BBC Culture, CNN Go, The Economist, The Independent, The Japan Times i Newsweekiem Japan. Więcej na: mattalt.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *