„Czas na prawdziwą rozmowę o kobietach”. Kinga Dębska łamie kolejne tabu
15 stycznia, 2019
„Obsesja zbrodni”. Prawdziwa historia najbardziej poszukiwanego mordercy w USA
16 stycznia, 2019

Od cierpienia do śmiechu, od wzruszenia do ironii. Paolo Sorrentino „Nieistotne wizerunki”

„Nieistotne wizerunki” to powieść o ludzkiej egzystencji (fot. mat. pras.)

Niesplecione ze sobą opowieści o miłości, samotności i przyjaźni, komedie, melodramaty, tragedie i farsy. Biorąc za punkt wyjścia portrety autorstwa Jacopa Benassiego, Paolo Sorrentino wyobraża sobie historie uwiecznionych na nich osób, nie wiedząc, kim są ani co robią. Z błyskotliwym humorem łączy różne rejestry i treści, w jednym zdaniu przechodząc od cierpienia do śmiechu, od wzruszenia do ironii. Tak powstała jego najnowsza książka, zatytułowana „Nieistotne wizerunki”.

Co łączy życie Elsiny Marrone, niezrównanej w kołysaniu biodrami miliarderki z życiem Peppina Valletty, romantycznego śpiewaka z piano baru, albo Lindy Giugiù, niepokonanej przy pokerowym stole? Łączy je właśnie to, że każde z nich jest życiem. Składają się z mnóstwa być może nieistotnych, ale przez to wcale nie drugorzędnych zdarzeń.

Paolo Sorrentino po kilkuletniej przerwie wraca do kin z komediodramatem „Oni”. Krótko po nim w Polsce pojawia się jego nowa książka pt. „Nieistotne wizerunki”, która jest powieścią o ludzkiej egzystencji.

Paolo Sorrentino w październiku 2015 roku (fot. wikipedia.org)

O autorze i fotografie

Paolo Sorrentino jest autorem scenariuszy do filmów, które również wyreżyserował: „L’uomo in più” (2001), „Le conseguenze dell’amore” (2004), „L’amico di famiglia” (2006), „Boski” (2008, Nagroda Jury na Festiwalu w Cannes), „Wszystkie odloty Cheyenne’a” (2011), „Wielkie piękno” (2013, Oscar, BAFTA oraz Złoty Glob dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego), „Młodość” (2015) oraz serialu „Młody papież” (2016). W 2018 na ekrany kin wszedł jego najnowszy, prowokacyjny film „Oni” („Loro”).

Jacopo Benassi to fotograf, który współpracuje m.in. z czasopismami „Rolling Stone”, „GQ”, „Wired Italia”, „Le Figaro”, „Gioia”. W 2009 roku ukazała się jego obszerna monografia „The Ecology of Image”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *