Technika, obsada i cięty humor. Superprodukcja „Wonder Woman” powraca na Blu-ray i DVD
23 kwietnia, 2021
Język jako narzędzie manipulacji historycznej. Premiera „Rechnitz. Opera – Anioł Zagłady”
24 kwietnia, 2021

„Ikony męskiego stylu”. Historia produktów z męskiej garderoby na 264 zdjęciach

Wiatrówka, dżiny i okulary przeciwsłoneczne (fot. mat. pras.)

To książka dla każdego, kto interesuje się męską modą. Przypomina też ikony popkultury, które wyznaczały jej nowe trendy. Niemal każdy element współczesnej męskiej garderoby miał swojego „protoplastę”, czyli konkretny egzemplarz zaprojektowany przez jedną firmę czy markę, na podstawie którego powstawały kolejne wersje. Te oryginały można spotkać na dobrze prosperującym rynku staroci. Książka „Ikony męskiego stylu” autorstwa Josha Simsa zajmuje się najważniejszymi i najbardziej znanymi z tych produktów – ich pochodzeniem, historią ich projektowania i powstawania, markami oraz firmami, które wprowadziły je na rynek. Zawiera aż 264 ilustracje, w tym 173 kolorowe.

Na przykład, T-shirt dzisiaj jest wszechobecny, ale powstał w amerykańskiej firmie Hanes specjalnie dla personelu US Navy na początku XX wieku. Potem zaczęli go nosić sportowcy i motocykliści. Inne ikony stylu powstały jako stroje sportowe, robocze czy ochronne, a dopiero po pewnym czasie zaczęły być noszone na co dzień.

„Zastanawialiście się kiedyś nad subtelnymi różnicami pomiędzy wiatrówką, bomberką a kurtką motocyklową? Albo nad pochodzeniem mokasynów? Josh Sims opowie wam o modzie w sposób prosty i zrozumiały… Przygotujcie się na frapującą lekcję historii mody” – można przeczytać w Men’s Notebook, The Daily Telegraph. „To opowieść nie tyle o McQueenie czy Grancie, lecz o historii tego wszystkiego, w co się ubierają, o historii trenczy i brogsów” – zauważa GQ.

O autorze

Josh Sims jest freelancerem piszącym o modzie dla takich pism jak The Financial Times, The Independent, The Independent on Sunday, Mail on Sunday, Esquire, GQ, Wallpaper oraz i-D.

Jest również autorem książek „Cult Streetwear”, „Vintage Menswear”, „100 Ideas That Changed Street Style”, „Icons of Women’s Style” oraz „The Details”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *